Categorieën
Nieuws Werk

Communicatie voor de Groene Stad Challenge

Groene steden en dorpen dragen bij aan het opvangen van klimaatverandering, het herstel van de biodiversiteit en de bevordering van de gezondheid van bewoners. Daarom daagt tv-tuinman Lodewijk Hoekstra alle gemeentes in Nederland uit om deel te nemen aan de Groene Stad Challenge 2021. En Green World Media verzorgt de communicatie!

Groene steden en dorpen dragen bij aan het opvangen van klimaatverandering, het herstel van de biodiversiteit en de bevordering van de gezondheid van bewoners. Daarom daagt tv-tuinman Lodewijk Hoekstra alle gemeentes in Nederland uit om deel te nemen aan de Groene Stad Challenge 2021!

Elke gemeente wil vergroenen, maar de vraag is hoe? De initiatiefnemers achter de Groene Stad Challenge – NL Greenlabel, Sweco en Husqvarna – geloven dat het begint bij inzicht. Welke buurt is het groenst? Hoeveel groen heeft iedere inwoner tot zijn beschikking? En waar ontbreekt het juist aan beplanting? De Groene Stad Challenge geeft op basis van data-analyses, satellietbeelden, luchtfoto’s en Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) diepgaand inzicht in de mate van vergroening per wijk of buurt binnen elke gemeente in Nederland. Zo wordt duidelijk waar het al goed gaat en waar de vergroeningspotenties aanwezig zijn. Voor een periode van 3 jaar worden de resultaten van het data-onderzoek geanalyseerd en krijgen beleidsmakers een goed inzicht in het groen binnen de bebouwde kom van hun gemeente.

Green World Media verzorgt momenteel het communicatietraject rond de Groene Stad Challenge.