247Green

247Green is je gids voor een gezonde groene life-style. Of het nu gaat om tuinieren, eten uit eigen tuin of het decoreren van je huis met bloemen en planten; 247green inspireert je om méér te doen met groen. Het 247Green-team van Lodewijk Hoekstra voorziet je dagelijks van leuke weetjes over groene onderwerpen, inspirerende doe-het-zelf video’s en handige tips om zelf toe te passen.

247Green247Green.nl is het online magazine waar de langere artikelen en achtergrondinformatie over bloemen en planten, tuinieren en groen leven een plek krijgen. De redactie schrijft en produceert toegankelijke content voor een breed publiek en struint het internet af op zoek naar de allermooiste content over groene onderwerpen!

Social Media vormen de ruggengraat in de mediamix van 247Green. Facebook wordt ingezet als vlaggenschip, met een dagelijkse goed-groen-nieuws-stream, de persoonlijke pagina van Lodewijk Hoekstra en de snelgroeiende 247Green Community. Een slimme activatiemodule stelt ons in staat doelgroepen actief te betrekken en in kaart te brengen.

Ditjes & datjesSinds februari 2017 verzorgt 247Green iedere maand de Groene Vingers-pagina in Ditjes & Datjes. Lodewijk Hoekstra en Sarah Dikker hebben ieder een eigen rubriek en in het hoofdartikel staat telkens een bloem of plant centraal! Met een oplage van 650.000 exemplaren is de Ditjes&Datjes het grootste onafhankelijke gratis familieblad van Nederland. Het bereik van 247Green is via dit medium bijna 2 miljoen lezers per maand!

247Green produceert leuke, korte filmpjes om te liken en te delen op de sociale media. Voorbeelden zijn De Tuin in met Lodewijk, Goed Geschikt met Sarah Dikker en de korte ‘vierkantjes’. Ook in opdracht van derden ontwikkelen we formats (bijvoorbeeld voor de Floriade 2022). Daarnaast hebben we een reeks langere formats klaar liggen voor televisie. Voor videoproductie werkt Green World Media nauw samen met de ervaren mensen van Nice Media, het productiebedrijf achter vele succesvolle formats die te zien zijn op o.a. 24Kitchen en RTL4.

247Green is ooit ontstaan met de doelstelling om onder dit merk een 24-uurs themakanaal (zoals 24Kitchen) op te richten helemaal gewijd aan bloemen, planten en een gezonde, groene life-style. De plannen voor de zender liggen klaar en zullen gerealiseerd worden zodra er voldoende financiering is gevonden. Een grote stap in de richting van realisatie was de redactionele en zakelijke verbintenis met Groene Handen, een tv-programma rond Lodewijk Hoekstra dat in het voorjaar van 2017 werd uitgezonden op RTL4. Samen met Intratuin was 247Green een van de sponsoren van het programma.